Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rudick

Nešťastné vyjádření

také si myslím, že se autorka trochu nešťatně vyjádřila o pracovním prostředí v Nokii. Pro práci inženýrů je důležité vhodné prostředí, podívejte se, co například vyvíjí ta slavná Čína - v zásadě nic, jen kopíruje výsledky západní intelektuální práce. Inženýr toho moc nevymyslí, když za ním bude stát dráb s bičem a křičet - vymejšlej, vymejšlej!

0/0
17.10.2011 23:41

rub.l

Celkem s tím mohu souhlasit ikdyž...

Měl jsem zkušenost s typem takové firmy-obklopen  "přátelským, chápajícím..." prostředím-málem nebyl čas na práci, přitom je to prosté: ZA PRÁCI PENÍZE, NIC VÍC NIC MÍŇ (na saunu, posilovnu, team-building a jiné bonusy kašlu).

Bohužel jsou i opačné extrémy (minimální mzda, práce na černo, hysterický šéf).Souhlasím s tím, že se spousta věcí nesmyslně komplikuje, falešná slušnost, úsměvy... jsou nechutné.

Nokie odvedla dobrou práci, ale nic netrvá věčně, život jde dál :-)

0/0
10.8.2011 10:55

Pravy_Juice

blogy paní autorky

jsou zásadně "černobílé" a značně jednoduché, psané bez hlubší znalosti věci. Jak správně někteří přispěvatelé v diskuzi naznačili, i jiné firmy dávají svým zaměstnancům luxusní podmínky a bonusy, a často jsou tyto firmy velmi úspěšné. Stejně tak spousta firem podporuje ekologistické aktivity, protože je to prostě IN a je to reklama - hlavně tedy na Západě. A zase, jsou to firmy úspěšné i neúspěšné.

Firma Nokia byla drahnou dobu na špici, na světě je celkem normální a je to i dobře, že místo na špici není "předplacené" do nekonečna, ale musí se o něj bojovat, protože nejen v komunikačních technologiích panuje tvrdá konkurence. Takže Nokia jde teď dolů (faktory pádu nehodnotím), ale vůbec to neznamená, že by se zase nemohla dostat na špici. Stačí vzpomenout Apple.

Na závěr - autorka si jako někteří další čeští "podnikatelé" myslí, že nejlepší zaměstnanec je ten, kterému se dává minimální mzda, žádná dovolená, žádné bonusy a makat bude do úmoru. Pravděpodobně ji imponuje Čína :).

+1/0
16.7.2011 19:19

Pravy_Juice

Re: blogy paní autorky

naštěstí dokonce i u nás existují firmy, kde si dobrých zaměstnanců váží, a vytváří jim dobré nebo i vynikající podmínky nejen pro práci ale i pro relax. Umordovaný, přepracovaný, vystresovaný pracovník totiž zvláště v oborech, kde je pracovním nástrojem hlavně mozek (kde pracuje autorka ? :) ), spíše firmě škodí, než že by ji vydělával peníze.

-

Ano, geniální řešení a nápady jsou jednoduché.... Vaše blogy a názory jsou jen jednoduché.... ;-)

+1/0
16.7.2011 19:25

myskamiki

Re: blogy paní autorky

mno, jelikoz si pohybuju v prostredi firem jako Nokia po EU, tak si troufam tvrdit, ze uhodila hrebicek na hlavicku a Vy nemate anung nebo to ve svem nadseni nevidite ;-)

0/0
17.7.2011 21:15

KK46

Re: blogy paní autorky

Řekl jste čistou pravdu, že místo na špici není "předplacené" do nekonečna, ale musí se o něj bojovat. Když firma začne bojovat o něco jiného, tak ta špice na ni nepočká.

To, že paní Kakosová zvolila Nokii jako symbol úpadku Evropy, mi připadá velmi trefné.

0/0
17.8.2011 14:40

Brutvann

krásná a chytrá !!!

R^[>-]

0/0
14.7.2011 15:47

Pravy_Juice

Re: krásná a chytrá !!!

ani jedno :-P;-)

0/0
16.7.2011 19:19

zdeseny obcan

firmy prochazeji cykly

Jednou se jim dari, jindy zase ne. Nokia na tom byla mizerne pred nejakymi patnacti dvaceti lety, skoro ji odkoupil Ericsson, pak se zase vzmohla a da se cekat ze cyklus se jeste nekolikrat zopakuje. Vyvozovat z kratkodobeho cyklu dalekosahle generalizujici zavery je hloupost. Jestli se da neco prognozovat tak to ze severani si s problemy umi poradit, tuhle schopnost jim muzeme jen zavidet.

0/0
14.7.2011 13:21

Cynyc_

"Evropané se mezi sebou baví o dovolené,

Američané o kariérním postupu a Asiaté o příležitosti pracovat." To jen znovu ukazuje, že Evropa je mentálně nejvyspělejší.

0/0
14.7.2011 11:52

Jan Vrana

Re: "Evropané se mezi sebou baví o dovolené,

Uhodil jste hrebik na hlavicku. Tedy, pokud je v poradku, ze ti mentalne nejvyspelejsi budou odkazani na 100% podporu tech mene vyspelych. Takovou mentalni vyspelost je tez mozno nazyvat degeneraci. Mne pripada tento druhy termin mene zavadejici.

0/0
14.7.2011 12:12

Cynyc_

Re: "Evropané se mezi sebou baví o dovolené,

Vidět smysl života jinde než v práci je u Vás degenerace? To vypovídá spíše o Vás.

0/0
14.7.2011 12:45

Paeris Kiran

Re: "Evropané se mezi sebou baví o dovolené,

Vůbec tvrdit že nějaký smysl života existuje je známkou totálního filoizofického hedonismu.

Pracovat nemusíte... ale sežeňte si prostředky na živobytí bez toho aby stát musel někoho danit a vy jste svým životem nečerpal zdroje které vám někdo nechce dobrovolně dát nebo směnit.

0/0
14.7.2011 14:44

Cynyc_

Re: "Evropané se mezi sebou baví o dovolené,

Omyl. Problematické je pouze tvrzení, že existuje objektivní, univerzální smysl života, a to rozhodně není hedonismus. Subjektivní smysl života naopak máme na více či méně vědomé úrovni všichni, bez toho nelze existovat. Nevidět smysl života v práci přece neznamená nepracovat, proboha - to je jako říci, že když nevidím smysl života v jídle, nemám jíst. Protože jste z mého tvrzení evidentně nepochopil skoro nic, zkusím to jinak: Evropané více než Američané nebo Asiaté (jde o generalizaci, ale vypovídající) chápou práci jako prostředek, nikoli jako cíl. Je to hodnotový soud, proto lze hovořit o ideologii. Její efektivita jako memu je dána poznáním, že biologické potřeby organismu lze dnes snadno (a trvale udržitelně) uspokojit i bez ideologií, které výdělečnou činnost adorují (industriální morálka) či jí a souvisejícím jevům přikládají netestovatelnou, arbitrární důležitost (kariérismus amerického stylu).

+1/0
14.7.2011 17:46

KK46

Re: "Evropané se mezi sebou baví o dovolené,

Napadlo vás, proč se Evropané baví o dovolené? Oni totiž přes rok nežijí, žít začnou na bělostných plážích daleko od domova. Co je pro ně domov? Místo, kde vydělávají na báječnou dovolenou. To mi připadá poněkud ubohé a neodpovídající vysoké mentální vyspělosti.

0/0
17.8.2011 14:45

martin013

Lžete

Nezlobte se, ale ve svém svatém zápalu lžete, až se vám od huby práší. Posilovny, zelené domy, oázy pro relaxaci, heliporty, to jistě není příčinou propadu Nokie. Pokud by to byla pravda, musel by strmě klesat i Google, studio Pixar, vývojáři z EA a dalších firem z oboru elektronické zábavy. Ničeho takového jsem si nevšiml. Naopak. Viděla jste někdy podmínky zaměstnanců těchto firem? Zřejmě jste zvyklá na ten náš zaprděný český dvoreček a tím vaše obzory končí. Nokia problém má, řekněme, že zaspala určitý vývojový cyklus. Ale rozhodně ji ještě neodepisujte, ani prosím negeneralizujte ve spojitosti s celou Evropou. To totiž nemá s konzervativním myšlením nic společného, když už tedy máte tu potřebu ho vytrubovat do světa ve svém profilu.

+1/0
14.7.2011 11:10

Jan Vrana

Re: Lžete

Domnivam se, ze autorka nelže, ale Vy se snazite jeji clanek ucelove dezinterpretovat. Jak spravne pisete, "Posilovny, zelené domy, oázy pro relaxaci, heliporty..." nejsou pricinou upadku, nybrz ztrata vule pracovat se spickovym nasazenim. To ale neni v rozporu s duchem clanku, jak jej ja chapu a se kterym ve vsech hlavnich rysech plne souhlasim. Potom ale tyto rekvizity a zelene divadélko pusobi opravdu depresivne. Pohybuji se v podobnem prostredi a setkavam se se zastupci stejne upadajicich donedavna slavnych firem, kteri objizdeji (obletavaji?) predni svetova golfova hriste a ve volnych chvilkach mezi turnaji obstastnuji sve dvorni dodavatele v okoli dotazniky o detske otrocke praci (ve Svycarsku), diskriminaci vsech typu mensin a boji proti globalnimu oteplovani, zatimco jejich kolegove zrovna planuji 100% outsourcing vyroby do Asie a odprodej dalsich casti firmy, aby toto smutne divadlo vydrzelo fungovat co nejdele.

0/0
14.7.2011 12:07

martin013

Re: Lžete

Trvám na tom, že autorka dává do přímé souvislosti "přátelské" pracovní prostředí, s naznačovanou líností a nevýkonností zaměstnanců a následným úpadkem firmy. Duchem článku si můžete tapetovat WC, mě zajímá především obsah. Pokud jste tak světa znalý, tak nás možná jistě obšťastníte zdůvodněním, proč v mnou uvedených firmách (Google, Pixar,EA atd.) nemá "přátelské" pracovní prostředí přímou souvislost s poklesem ekonomické výkonnosti. Dále trvám na tom, že autorka nebezpečně generalizuje a vztahuje problémy Nokie na celou EU, z čehož máme zřejmě my pomalejší (protože autorka je přece toho konzervativního myšlení a nemá ráda EU) pochopit, že Nokia, EU a vůbec všichni, se řítíme do strašné záhuby, protože jsme si jako Evropané dovolili jet na dovolenou. Kdyby to nebylo tak směšné (i s vámi), člověk by nad tím rovnou plakal. Dále si dovolím tvrdit, že Nokia se zvedne, naštěstí navzdory autorce, vám a jiným "odborníkům" na současnou Evropu a její ekonomiku.

+2/0
14.7.2011 14:39

Renatus Karmín

Evropa

prostě žije z obrovských rezerv, které nastřádala za dlouhou dobu v minulosti, kdy ještě lidé museli makat a kdy neměla na světě pořádnou konkurenci. Jakmile rezervy dojdou bude konec. A jednou dojít musí. Nejhorší je, že Evropa sama se z toho není schopna dostat. Asi stejně jako alkoholik sám pít nepřestane i kdyby stokrát chtěl. :-(

0/0
14.7.2011 10:44

petrph

je to škoda,

Protože Nokia byla symbolem těch mobilů, které sloužily k telefonování. Což se o současných smartphonech za 10-15 tisíc tak moc říci nedá. Multimediální centrum, osobní počítač, digitální foťák, komunikátor pro fejsbůůk,ale jinak se s tím telefonuje stejně jako s mobilem za pár stovek, někdy i hůře...

0/0
14.7.2011 9:52

Lokutus13

.....DOW JONES vs DOWN JOHN

"....v roce 2010 byla Down John Indexem vyhlášena společností s trvale udržitelným vývojem technologií...." ...od kdy INDEX něco vyhlašuje, INDEX nemá pusinku....nehledě na to, že to máte úplně blbě napsaný :-P;-D.....ha ha ha ha....

prej Down John Index......to je fór dne ;-D;-D;-D;-D

0/0
14.7.2011 0:43

Rodnok

Re: .....DOW JONES vs DOWN JOHN

to je prostě Kakosová... symbol úpadku :-)

0/0
14.7.2011 13:06

Lokutus13

....

ke dnu jde třeba i americký Cisco, nebo kanadský RIM....ty sou taky něčeho symbolem ?

0/0
14.7.2011 0:16

notordluhousek

Re: ....

ale rozviji se napriklad apple ktery ma jeste mnohem vic nenavideneho ekologickeho a zodpovedneho pristupu nez nokia ;-D tak co z toho vytahneme za jednoduchy cerno bily nazor jako autorka

+1/0
14.7.2011 0:19

Pravy_Juice

Re: ....

tak autorka vidí svět jako zásadně černobílý ! :-), od toho odvíjí své názory.

0/0
16.7.2011 19:03

sir Humprey V.

hezká a chytrá

[>-]R^

0/0
14.7.2011 0:09

Lokutus13

.....

snad budeme taky jednou v takovým upadku jako je skandinávie....fungující justice a nízká korupce, to by se asi modrobolševikům (Klausovcům) nelíbilo, představa že by jeden Klausův syn nedostával 100milionový dárečky od státní firmy a druhej syn by nezískal u stejné firmy manažerský post jenom na základě toho, že je něčí syn....příšerná představa

http://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/52558/vaclav-klaus-mladsi-si-vyrazil-na-party-s-blondynkou-po-boku.html

0/0
14.7.2011 0:01

FenyAMG

Re: .....

Ono by se to nelíbilo ani soudruhům z KSČSSD ;-O

0/0
14.7.2011 0:02

Lokutus13

Re: .....

českou justici ovládá ODS...howgh

0/0
14.7.2011 0:11

Eglund

Re: .....

jojo, nízká korupce. Škoda že největší korupční aféry u nás jsou dílem švédských firem. Jakpak to asi ti kluci blonďatí doma vyúčtovali, ty úplatky pro Čechy a Maďary?

0/0
14.7.2011 10:10

notordluhousek

jezisi jedni pohrbivaji euro

druzi nokiu a uz vsech je to jen jejich prani cernobileho sveta se strasne jednoduchymi resenimi

v mobilech je to zalezitost mod a obcasnych chyb ktera pohrbiva a zase vykopava ruzne firmy. stejne jako je to i napriklad v it kde je ale nekolik bezkonkurencnich gigantu, kteri kupodivu vsichni jedou podle te autorkou vyjmenovane zkrachovale spatne linie zodpovednosti atd. ;-D a zadny cinan ci jiny korejec je neohrozuje

0/0
13.7.2011 23:24

Amoniak II

Re: jezisi jedni pohrbivaji euro

Zase vykopává? Akorát v Evropě jsou mnohem častější ty pohřbené, že?

0/0
13.7.2011 23:28

notordluhousek

Re: jezisi jedni pohrbivaji euro

zvlastni je ze je nejak nenahrazuji ty super asijske, zminovany samsung se furt drzi jen sveho podilu. a vedou porad evropske ci americke firmy plne tech veci ktere autorka tak nenavidi. jednou ta jindy jina ;-D cim to je uz davno maji byt pod drnem a kazdy ma mit nejaky zluty pilne vyrobeny smejd v ruce

0/0
13.7.2011 23:30

Amoniak II

Re: jezisi jedni pohrbivaji euro

A ty evropské či americké firmy "vyrábějí" věci Made in China. Slupka ještě čínská není.

0/0
14.7.2011 0:03

notordluhousek

Re: jezisi jedni pohrbivaji euro

to je uplne o necem jinem nez autorka pise, samsung take hodne veci vyrabi v cine a ne jen u sebe doma

0/0
14.7.2011 0:08

peoplecanfly

Nic není černobílé aneb fakta místo dojmů

Přes výrazný pokles se tržní podíl Nokie pohybuje okolo 30 %. Nokia do konce roku 2012 propustí 4 000 zaměstnanců včetně zaměstnanců podílejících se na vývoji OS Symbian. Na základě úzké spolupráce s Microsoftem patformu Symbian nahradí platforma Microsoft Phone. Na její propagaci Nokia předběžně plánuje utratit přes 120 mil. $. Zkuste si prosím o "symbolu úpadku" Nokia napsat za rok.

+1/0
13.7.2011 23:19

neznámý pachatel

Re: Nic není černobílé aneb fakta místo dojmů

Jasně. Výrazný pokles tržního podílu a propouštění zaměstnanců, to přece vůbec o žádném úpadku nesvědčí.

Já jsem s mobilem Nokia kdysi začínal, dnes bych žádný nechtěl ani zadarmo. To jsou věci, které spolu kapánek souvisejí.

A že Nokii zachrání Microsoft? Koho kdy Microsoft zachránil jinak než tak, že ho spolkl?

0/0
13.7.2011 23:36

FenyAMG

Re: Nic není černobílé aneb fakta místo dojmů

Nokia Symbian prodala jisté společnosti. Tím pro ní Symbian končí. Končí i platforma MeeGo, která byť je skvělá, se Nokii nehodí do krámu, protože Nokia má teď Windows Phone 7 a MeeGo by je mohl předčit X

0/0
13.7.2011 23:44

Zůstaň nad věcí, baby

:D

jak jsou dneska, co Řecko krachlo, hned všichni ekonomický vizionáři :-)))

Nokia trochu zakolísala a hned děláte závěry. Ale máte pravdu, že češi jsou pohodlný a líný. To jo! Tak to prostě je. Čest výjimkám.

0/0
13.7.2011 23:15

radek.stembera@volny.cz

souhlas a karma

.

0/0
13.7.2011 23:11

Dr No

Velká část aktivit bruselských byrokratů

směřuje ke stále většímu znevýhodňování ekonomiky evropských států vůči ekonomikám "třetího světa". Jako by nestačila zásadní nevýhoda mnohonásobně dražší pracovní síly, hážou firmám, působícím v Evropě a zaměstnávajícím zdejší obyvatele, pod nohy stále větší klacky v podobě zcela idiotských příkazů a zákazů. To také může za pár desítek let způsobit, že se možná obrátí směr ekonomické migrace ze západu na východ ....

+1/0
13.7.2011 23:07

Lanta 2004

Už mě tyhle antievropský žvásty nebaví

Amerika čelí hrozbě bankrotu,Amerika díky jejich nenasytnému bankovnímu trhu odstartovala celosvětovou krizi na kterou doplácíme ještě dnes, ale všichni hrdinové se budou navážet do Evropy.Rv

Hlavně,že má Amerika toho jejich podělanýho Ajfouna,kterej nic neumí. Nokia dělá alespoň telefony s kterými se dá pracovat. Holt je ale na světě monoho primitivů,kteří se nechali oblbnout pozlátkem z Ameriky tak Nokia krachuje.

Má být řešením vyrábět podobný paskvily co nic neumí a prodávat je ovcím za nehorázný prachy? Má být řešením za podpory marketingu ( vymývání mozku) lidem prodávat aušus? Pokud ano,pak jsem rád,že bydlím v Evropě a ne v podělaný AmericeRv

0/0
13.7.2011 23:06

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Už mě tyhle antievropský žvásty nebaví

Především by mělo být důležité, aby firma prosperovala. je jedno, jakou zvolí cestu, pokud na to budou slyšet zákazníci. A to je to, co asi Nokia prokaučovala. pro samé zelené věci nebyl na prosperitu čas.

0/0
14.7.2011 0:06

Lanta 2004

Re: Už mě tyhle antievropský žvásty nebaví

Nokia to za  ještě definitivně neprokaučovala (jen není v současnosti no.1),takže bych jí zatím nepohřbíval......

Telefony jsou dost modní záležitost a moda se mění dost často. Dnes Nokia nestačí na Apple,Samsunga nebo na HTC,za rok tomu může být jinak. Nemůžou být všichni stále první.....

Každopádně jakožto uživatel N66 si na Nokii nemůžu naprosto stěžovat. Asi nejsem moderní a IN,ale to co požaduju od telefonu je především kvalitní telefon,který vydrží na baterii a dá se s ním v první řadě volat. A to Nokie zvládne bez problému...

0/0
14.7.2011 0:22

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Už mě tyhle antievropský žvásty nebaví

Já ji nezatracuji, jen říkám, že mometálně zaspala. nevím, jesli je tak náročné držet dvojí výrobu (pro Win a pro Symbiana nebo androida), ale dalo by jí to větší šanci oslovit víc uživatelů i pružnost reagování na změny nálad trhu.

Já nemám jako hobby stálé měnění a porovnávání mobilů (i když teď jsem si po pár letech koupil droida a rotální spokojenost). Ale z mého pohledu v dnešní době už nedělá telefon hardware, vzhled (ten si je čím dál víc podobný), funkce (také se blíží), ale právě OS. A tím, že Nokia šla do MS, který se na mobilním trhu  zrovna nezlepšuje, je z její strany asi dost risk.

0/0
14.7.2011 0:31

FenyAMG

Nokia

Připadá mi, že Nokia je v poslední době k úpadku vedena. Fúze s Microsoftem, hození Symbianu přes palubu, nákladný vývoj MeeGo a jeho následné zatracení, zatím ani jeden mobil s WP 7...

Ale symbol úpadku je možná Nokia, ale předzvěst úpadku Evropy byl Siemens. Kdysi světová dvojka v mobilech a jediný opravdový konkurent Nokie a poté řada špatných rozhodnutí, klesající kvalita, absence TOP modelů a šel rychle ke dnu. A v podobné situaci jako je Nokia se ocitá i Sony Ericsson. Příliš dlouhé uvedení mobilů na trh, absence dvoujádrového modelu, špatná reklama a podpora, zničení legend Cybershot a Walkman :-/ http://fencl.blog.idnes.cz/c/199705/Skonci-Sony-Ericsson-pro-svoji-vlastni-neschopnost.html

0/0
13.7.2011 22:49

tom-2718281828459

Re: Nokia

Sony Ericsson ještě nezkrachoval??

0/0
13.7.2011 23:02

FenyAMG

Re: Nokia

Ne a budeme doufat, že se to nikdy nestane. ;-)

0/0
13.7.2011 23:08

petr.n_22

Re: Nokia

Možná skončí s výrobou telefonů jako takových, ale skutečná technologie - třeba z divize ST-Ericsson žije a daří se jí velmi dobře. V konečném důsledku je jedno, kdo ty součástky v číně zbouchá dohromady.

0/0
14.7.2011 5:46

Martin V2

Re: Nokia

Kde já jen tohle slyšel? Už si vzpomínám, u mobilní divize Motoroly a kde jí je konec.

0/0
14.7.2011 8:54





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.