Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emiliano Zapata

Ale pravda, já se konce EU nebojím,

protože nepředpokládám, že by nastal.

+1/0
20.2.2012 21:37

Pravy_Juice

Mě neděsí bruselští úředníci,

mě děsí Kakosová :D. A vůbec všechny jednoduché ultramoderní "česky pravicové" dámy, které mají ve všem jasno a zajímají je jen peníze (no tak dobře, peníze jen na prvním místě).

Co se týče bruselské byrokracie, tak je to stejné jako u jiné, třeba české, nebo britské. Pokud by se madam zamyslela :), napadlo by ji, že počet a platy úředníků, počet a rozpočet úřadů a dalších institucí není PRIMÁRNĚ závislý na úřednické vůli nebo snad zlovůli :), ale přece na POLITICKÉ vůli našich zvolených zastupitelů - BIMHO :).

Mno, a všimli jste si snad, že by na počty úředníků mělo vliv, zda je vláda levicová nebo pravicová ?. Zda sedí v EK nebo v EP nebo já nevím kde zástupci pravicoví nebo levicoví ? Ne, vůbec ne. Za nárůst byrokracie a teplých dobře placených vysoce postavených postů ve státní a veřejné správě mohou právě a jen politici a to bez rozdílu barev.

No nic, madam to stejně nepochopí a kdo ví, zda si to někdo přečte :).

+1/0
20.2.2012 20:54

habit-.!..

Re: Mě neděsí bruselští úředníci,

... EU je instituce, na kterou už standardní demokratické mechanismy nestačí - podle čeho třeba posuzujete, jestli europoslanec, kterého jste volil, pracuje ve vašem zájmu? ...jaký vliv máte na rozhodování komisařů? ... EU je snem všech byrokratů a cílem politiků - každý z nich bude dělat všechno proto, aby se tam jednou uchytil - stačí na jedno období a má vystaráno... proto klidně nechá padnout vlastní vládu (Radičová) a zadluží vlastní zemi, jen aby si nezhoršil šance se tam dostat...

0/0
20.2.2012 21:19

Emiliano Zapata

Re: Mě neděsí bruselští úředníci,

Když si budeš do evropského parlamentu Bobošíkovou, Fajmona a jiné experty, nediv se, že nevíš jestli pracují ve tvém zájmu. Odpovím ti za ně: nepracují!

0/0
20.2.2012 21:28

Petr PATRYK

Ceterum autem censeo Bruxellem esse delendam

Nejen urednici, ale i banky, ktere v tom maji bezpracne penize. Nebo vy si snad ukladate sve uspory do (reckych) dluhopisu s 25% urokem?

0/0
7.1.2012 1:55

medvěd brtník

Jenom dodatek: Byli jsme před Unií, budeme i po ní.

A kdo si pamatuje, jak jsme žili za tzv. totality, tak ví, jak taková opravdová krize vypadá. Přitom jsme netušili, že je to krize a považovali jsme to za normální stav. Tak normální, že jen málokdo tušil, že se ten systém tak rychle zhroutí. Takže nepanikařit, opravit králíkárny, připravit kurníky a naplánovat, kam zasadit brambory.

+1/0
3.1.2012 10:29

krllo

tato žena mě něčím připomíná padesátá léta.

;-D

+1/0
2.1.2012 15:16

To viš že jo

Re: tato žena mě něčím připomíná padesátá léta.

Já vím co Vám to připomíná z padesátých let. Že jste byl tenkrát ještě pln sil a skákal na žensky a teď nad hrobem jen utíráte slinu ;-D

+1/0
2.1.2012 16:59

marek.voksay,blogidnes

Výborně napsáno milá kolegyně .....

karmaR^

0/0
2.1.2012 12:30

taras

Dětinskost téhle dámy

je olbřímí, stejně jako neinformovanost a ideologická zarputilost. Výzva, abychom všichni začali něco dělat (proti komu? Proti globální krizi kapitalismu?) je směšná, nepochopení makroekonomických vztahů hrozná, necivilizovanost a nevzdělanost umrtvující. Ona a pan Matějka by se mohli vzít za ručičky, odejít k nejbližšímu lesu, tam odložit oděv a vstoupit do hvozdu, zahájit svůj boj za přežití. Vylézt zase zpátky na stromy.

+1/0
2.1.2012 11:55

R. Hrabovský

Karma...

jako obvykle. Ta poslední věta je velmi, velmi velká pravda. :-)R^

0/0
2.1.2012 8:13

krllo

Kalousek není EU a přesto straší extraligu

!!

0/0
2.1.2012 5:12

Jiří Heincl

Myslím,

že většina euroskeptiků by proti EU nebrojila, kdyby unie fungovala ekonomicky alespoň trochu rozumně. Podle mého názoru vidí euroskeptici (tedy i já) trend, kam se EU ubírá. Původní dobrá myšlenka o jednotném hospodářském prostoru nakonec se v podstatě někam ztratila pod nesmyslné EU směrnice regulování téměř všeho a ideje o evropském národě.

+5/0
1.1.2012 20:33

Ing. madqwert

Re: Myslím,

a ty smernice a ideje jsou pricinou zadluzeni zemi EU? ;-D

0/0
1.1.2012 20:52

Jiří Heincl

Re: Myslím,

Doplňuji tedy ještě principiálně špatný systém řízení EU. V podstatě nejvyšší orgán EU - Rada EU nemá stále stejné personální a odborné obsazení. Střídají se v ní hlavně ministři zahraničí a další ministři podle charakteru projednávaných záležitostí. Samozřejmě dochází k průběžné personální obměně Rady EU podle aktuální politické situace v jednotlivých členských zemí. Rada EU je vlastně takový vedlejšák pro ministry. Fakticky vládne Evropská komise. Jak vládne je celkem jasné. Porovnejte si smělé cíle Lisabonské strategie z roku 2000 a současné zoufalé snahy o zachraňování eura.

+2/0
1.1.2012 21:10

jsoud

Nemyslete!

Vy spíše věříte. Nezábavnější je, když si mohu přečíst, někdo myslí a přitom neuvede podstatná fakta. Tedy nemyslí, on se odněkud dozvěděl. Taková by měla být správná definice.

A Eurozóna přece má problémy s uplatněním základního rozsahu sociální péče o občany, které jinými opatřeními nebo spíše svou nečinností připravila o práci. Pak není divu, že na jejich vydržování nemá kupodivu peníze a musí si na to půjčovat, aby zakryla fakt, že u vesla jsou ekonomičtí diletanti.:-)

0/0
1.1.2012 20:53

Jiří Heincl

Re: Nemyslete!

Proč hned tak ostrý tón? Svoji myšlenku jsem napsal na základě bohatých diskusí s lidmi, kteří se živě zajímají o veřejné dění. Je jich bohužel poměrně málo. Jiné to však nikdy nebylo, a nebude. S druhou částí Vašeho příspěvku naprosto souhlasím.

0/0
1.1.2012 21:13

krllo

Malinko máte pravdu, ale co fungování

české ekonomiky! To je přeci náš vlastní vynález, tedy spíše vynález našich Mičurinů.!!

0/0
2.1.2012 5:13

Ing. madqwert

terezko, kdyz jsi takova odbornice na EU

nemohla bys nam prozradit, kolik vlastne ten rozpocet EU cini a kolik bychom vlastne usetrili? ;-D

+1/0
1.1.2012 20:21

Paveljan

Re: terezko, kdyz jsi takova odbornice na EU

Zas jeden stratég.;-)

+1/0
1.1.2012 21:26

habit-.!..

Re: terezko, kdyz jsi takova odbornice na EU

... váš UV KSč kdysi taky nestál moc, ale škody nadělal až až...

0/0
20.2.2012 21:13

Sir Humprey XXXII

ANO

0/0
1.1.2012 19:57

Martin Kavka

Až půjde EU tam kam má jít

Tedy současná EU, tak jí bude vyprovázet nejvíce Němců. V tu chvíli snad s nimi budu pět i jejich hymnu

+1/0
1.1.2012 19:30

viet

Terezko

Terezko, vy jste prostě vděčný volič. Vás je možné holit za sucha, protože jste uvěřila že opak je pravdou - že Evropa či euro nás nezajímá. Jen když máte ještě z čeho odevzdávat!

Hlavou, Terezko! ;-)

+1/0
1.1.2012 18:41

SID09

Re: Terezko

Nebuďte tak tvrdý - vždyť ta holka má v ledasčem pravdu.  Pokud však nebude úřednická mašinérie těžce pokrácena

- od počtu europoslanců, nejrůznějších pohunků až po přerozdělovače dotací, nic podstatnýho se nezmění.

V první fázi by bylo třeba výrazně pokrátit přerozdělovací procesy - to znamená částky na odvod do společného rance a v tím pádem i to, co kdo dostane zpět. Dotace a úřednictvo je třeba minimalizovat a pak by EU mohla plnit svoji roli.

Já si např. v zahraničním obchodě jednou měnu velice pochvaluji a nerad bych se dožil doby, kdy bych musel pro export a dovoz používat zase 10 různých měn, včetně následnýho dopadu do kurzových rozdílů. !!;-(!!

+1/0
1.1.2012 21:09

SID09

Re: Terezko

Na druhé straně vím, že řada předpisů EU je vyloženě pro kočku a mnohé se jednotně se v celé EU porušují. Tyto stupidity ale vymysleli ti, kteří nemají nic důležitějšího na práci, než vymýšlení zbytečností - takový pracovníky, kteří pracují jen proto, aby se sami zviditelnili nějakou hovadinou,  opravdu nikdo nepotřebuje. :-P!!

0/0
1.1.2012 21:15

Ing. madqwert

za statni dluhy muze EU

mohla by nam ctena autorka vysvetlit, proc ta krize vznikla v USA, proc USA a japonsko maji vyrazne vyssi dluhy nez EU nebo proc prvni evropskou zemi, ktera zbankrotovala byl island, ktery neni clenem EU? ;-D

+2/0
1.1.2012 18:33

Pavel57

Re: za statni dluhy muze EU

Vzato od konce, tak asi proto, že nejhůř hodpodařil, nebo snad ne? Další bankrotující země ale v EU jsou. A problém je v tom, že EU je tak vnitřně propojena, že jedna bankrotující země s sebou stáhne pod hladinu i všechny ostatní.

+1/0
1.1.2012 19:20

Ing. madqwert

Re: za statni dluhy muze EU

verejny dluh islandu v roce 2007 pred krizi cinil 28 % HDP, temhle pohadkam o dobrych a spatnych hospodarich never, ty jsou dobre akorat pro terezku ;-D

podivej se treba na spanelsko, neustale slysis, jak si zilo nad pomery, ovsem jaka je skutecnost? v roce 1997 melo verejny dluh 66 % HDP, v roce 2007 vsak jiz pouze 36 % HDP... za 10 let dokazalo snizit sve zadluzeni o 30 % a presto neustale uslysis, jak si zili nad pomery... a vzorem ma byt sporadane nemecko, ktere ve stejnem obdobi svuj dluh zvysilo z 58 % na 68 %? a bankrotuje snad? ne, tak vidis ;-D

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tsieb090&plugin=1

+2/0
1.1.2012 19:30

Pavel57

Re: za statni dluhy muze EU

Dobře, tak pokračuj a dovysvětli to, proč to bylo? To ho snad potopila nějaká německá tajná zbraň?

0/0
1.1.2012 19:32

Ing. madqwert

Re: za statni dluhy muze EU

banky ;-D

0/0
1.1.2012 19:49

pithart

Re: za statni dluhy muze EU

Bože 8-o

0/0
1.1.2012 20:43

Ing. madqwert

Re: za statni dluhy muze EU

jake je tve vysvetleni? ;-D

0/0
1.1.2012 20:49

jsoud

Proč zmiňujete Island? To je pouhý papír. tigr.

Nyní byste na tom opěvovaném Islandu slyšel zcela jinou písničku. Převzetím soukromých bank, které ožebračili Američané, se Island dostal do pěkné brindy.

0/0
1.1.2012 20:56

Ing. madqwert

Re: Proč zmiňujete Island? To je pouhý papír. tigr.

povidej, do jake? ;-D

+1/0
1.1.2012 20:59

pěnice

Ano, jsem přesvědčena, že to je důvod

toho strašení. Ty neskutečné platy a obrovské množství úředníků. Komu z nás by se nelíbil plat půl milionu a zodpovědnost nulová? Stejně si myslím, že mnoho těch, co pro unii hlasovali,, měli jinou představu. Jenže postupně přituhovalo a jak jsem jednou napsala v diskuzi, ostatní státy jsou pro duo Merkelová - Sarkozy, opravdu jen křoví.

+2/0
1.1.2012 18:25

Z mechu a pazdeří

Re: Ano, jsem přesvědčena, že to je důvod

Krize EU jako organizace je je jednou věcí. EU něco stojí a nějaké výhody přináší. EU je v principu dobrý nápad, hlavní problém je, že dominantní hlas tam má Francie. Ale obecně myšlenka volného obchodu, pohybu prac. sil či obyvatelstva atd. je dobrou věcí. Nechávám teď stranou, že Francie užívá EU k prosazení svých politických cílů, např. podpoře Palestinců.

Jako malá země jsme ale odkázání na zahraniční obchod. I kdybysme byli mimo EU, tak např. krize v Německu, kam jde velká část našeho vývozu, by se nám stejně velice dotkla.

0/0
1.1.2012 18:29

Pavel57

Re: Ano, jsem přesvědčena, že to je důvod

Ono je to o přiměřenosti. Volný obchod, volný pohyb pracovních sil, to všechno mělo smysl a úžasně to fungovalo, když člověk chodil pěšky a náklad se vezl na potahu taženém koněm. Tyhle přirozené bariéry zpomalující výměnu přispívaly ke stabilitě. K tomu, že regionální spotřeba byla preferována před dovozem a vývozem. Každý mohl cestovat a získávat zkušenosti a vracet se či zůstat, pokud byl ochoten na to vynaložit určitou námahu. Dnešní slova o volném trhu a pohybu jsou v kombinaci s regionálními a národními dotacemi pro stabilitu trhu nebezpečná. Co byste řekli konstruktérovi lodi, který by odstranil z trupu všechny vnitřní přepážky, aby se mohl lépe naložit rozměrný náklad? Pak stačí jedna díra, aby se loď celá zaplnila vodou a potopila i s nákladem. Já jsem pro umožnit pohyb lidí i zboží přiměřenými průchody, ale současně mít možnost v případě hrozícího nebezpečí rychle jednotlivé části naší evropské kocábky uzavřít a teprve po vyřešení problémů je zase opatrně otevírat ...

+1/0
1.1.2012 19:31

Z mechu a pazdeří

Re: Ano, jsem přesvědčena, že to je důvod

Ano, za císaře Pána nebyl problém, aby tovař po vyučení či krátké praxi u mistra, kde se vyučil prochodil celou Evropu a získával praxi zde. Po přijetí do EU to moc možné pro nás nebylo, např. Německo mělo zákaz práce pro naše lidi až do loňského roku, padlo to někdy v květnu či zač. června.

Většina Čechů se za prací stěhovat nechce, a už vůbec ne do ciziny. Přitom krátkodobý pobyt (pár let) v cizině považuji za přínos, nejen z hlediska skutečného ovládání cizích řečí. V rámci zemí tu stejně platila různá pravidla, takže to přirovnání k lodi mi moc nesedne.

Realita je, že s regionální výrobou a spotřebou se už dávno nevystačí, nejde vůbec jen o africké a další jižní plodiny. O tomhle by se dalo dosti dlouze diskutovat ale diskuse mi přijde zbytečná. Realitu tím totiž nezměníně. S mezinárodním obchodem se prostě musí počítat, jinak to nejde.

0/0
1.1.2012 19:51

čtunoviny

KARMA 49,9

Děkuji Vám za ta slova.

Škoda , že nejsem kameník...........:-)

R^VR^

+2/0
1.1.2012 18:22

krllo

Jste jen zamilovaný.

;-D

0/0
1.1.2012 18:23

čtunoviny

Re: Jste jen zamilovaný.

:-)

Dobrá ,

stanu se zamilovaným kameníkem.......;-)

0/0
1.1.2012 18:25

Z mechu a pazdeří

Je to myslím jinak, o úředníky nejde

Jsou tu dvě věci. Za prvé, jsme členové EU, i když zatím neužíváme EURO. Krach Řecka či celého EURA, to je něco, co se dotkne i naší kapsy. Asi méně, než kdybychom Euro užívali. Ale je omyl si myslet, že tady nebudeme platit nic. Platit tu budem, i když třeba ne přímo.

Za druhé, a to platí i pro situaci, kdybysme v EU nikdy nebyli. Podstatnou částí našeho zahraničního obchodu a zejména vývoju je obchod s Německem. Neboli, když se bude méně dařit Němcům, tak se nás to dotkne velmi citelně. Do Německa a zbylé EU jde velká část našeho exportu. Pokud se sníží poptávka, tak je zřejmé, jak se to projeví na fungování firem. Moc by nepomohlo být mimo EU. Pomohlo by leda, když by export byl orientovaný na jiné země, např. USA. Ale krize se dotkla i jich. Krize se kupodivu tolik nedotkla zemí jako Rusko a hlavně Čína. Ale být příliš obchodně napojený na Rusko, to už známe z dřívějška. Dnes bohatě stačí, že jsme na ně napojeni pokud jde o plyn a ropu.

0/0
1.1.2012 18:20

Z mechu a pazdeří

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

Tady nemusí přijít žádná recese, stačí jen záminka a kohoutky plynovodu jsou rázem přiškrceny. Neboli, radši být závislý na výkyvek a nestabilitě Evropy a USA než záviset na libovůli ruských vládců. Jak je obchod s Ruskem výhodný, o tom je zkušenost 40 let totality a vlastně ještě delší.

V globálním světě to funguje tak. Sesype se něco v USA a na držku padá celý svět, snad kromě té Číny a Ruska, kde jsou pravidla jiná. Jsme malá země a musíme se smířit s tím, že krize na světě jinde dopadnou i na nás. To bylo i za krize 30. let minulého století. Být soběstační, tak to by šlo, pokud bysme se smířili s životní úrovní před nástupem kapitalismu. Obdělávat políčka, část lidí by pracovala jako řemeslníci. Ale kde je výroba ve velkém (kapitalismus), tam je v současném světě nutný zahraniční obchod.

Pesimistické vyhlídky pana prezidenta myslím odráží realitu. doufejme, že vývoj bude aspoň trochu příznivý a nejhorší nenastane.

0/0
1.1.2012 18:26

Paeris Kiran

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

ale na jejich libovůli jsme tak jako tak. Pokud se rozhodnou půlka Evropy zmrzne a umře hlady... protože nikdo jiný nám suroviny neprodá (ty mají číňané zabookované na 10 let dopředu)

Ať Unie existuje nebo ne z tohohle pohledu je to úplně jedno.

0/0
1.1.2012 18:33

Z mechu a pazdeří

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

Jistě, Evropa by mrzla, ale nezmrzla. Pamatuju dobu, kdy se doma a v kotelnách a teplárnách topilo uhlím. Z uhlí se přešlo masivně na plyn, aby ho měli Rusové kam dodávat. Zčásti by bylo rozumné nechat to topení uhlím. Myslím nějaké větší teplárny, které si poradí i s tou sírou. Jinak plyn máme i odjinud, takže taky bysme úplně nezmrzli.

Pro zásobení plynem není důležitá EU, ale přístavy evropských zemí, kam na lodích jde plyn arabský. Nebo třeba plyn norský.

Asi tak, arabské země i Rusko žijí z prodeje ropy a plynu. Když by toto přestali prodávat, tak bysme museli méně jezdit a méně topit. A oni by zas neměli peníze - na potraviny a vše ostatní.

0/0
1.1.2012 19:20

pěnice

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

Netvrdí tady asi nikdo, že se nás to nějakým způsobem nedotkne. Jen si nemyslím, že bude lepší sypat další a další miliardy, přitom se situace jen zhoršuje a další země mají potíže. Británie už chystá plán , co bude až euro padne. Kdo je připraven, není překvapen.

+2/0
1.1.2012 18:31

Ing. madqwert

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

britanie, ktera nemela ani plna na prijeti eura, kdy si z ni hedgeove fondy udelaly dobry den? ;-D

britanie, jejiz libra pada uz 10 let, ma plany na pad eura? ;-D

0/0
1.1.2012 19:06

Jiří Heincl

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

Slabá libra = výhoda pro britské exportéry.

0/0
1.1.2012 19:21

Ing. madqwert

Re: Je to myslím jinak, o úředníky nejde

a co britanie exportuje? ;-D

jinak slaba libra = znehodnoceni uspor obcanu ;-D

0/0
1.1.2012 21:00



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.