Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daktr

statečnost

"Smočit si, přilévat olej do ohně, přihřát si svou polívčičku" - to mě napadá při četbě článku, kde se autorka "statečně" přiklání k hlasu lidu, aniž by o problematice hlouběji uvažovala. Podobně jako "statečné" sestry: ambiciózní Jurásková využila situace ke svému zviditelnění. Hlas lidu již byl tou dobou jasný, takže jí to nic nestálo. Většina sester neměla ani potuchy o postoji, kterým ČAS mluvila jejich jménem a řada z nic s tím nesouhlasí. Takže to je spíš podlost, která se myslím nachází na zcela jiném místě sémantického pole, než kde je statečnost. O hlasu lidu snad ani není třeba hovořit v zemi, kde závist mívá často rozhodující slovo. Ostatně jaké emoce mluví z autorky?

0/0
9.2.2011 21:54

jbuchtic

Ach jo

Musím konstatovat, že takový guláš jsem už dlouho nečetl.

0/0
9.2.2011 8:31

clay

máte to v hlavince trochu nesrovnané

"Už odvaha sester, které se postavily proti požadavkům odborářských lékařů, ukázala, že se píšou, svým způsobem, „reformní“ dějiny."

...ano sestry byly skutečně odvážné, jednak ty z ČAS, které se postavily proti své šéfce Juráskové a pak také ty z Unie sester: "Unie sester jako celek akci lékařů podporuje, ale každá sestra má vlastní, individuální názor na tuto problematiku. Jisté však je, že pokud se nezmění systém, nic se nevyřeší a dostaneme se do patové situace. Chápu lékaře, že nemohou ustoupit," uvedla předsedkyně Unie sester a zároveň zdravotní sestra na ARO v jihlavské nemocnici Dagmar Ryšavá.

Její názor sdílí i sestry v dalších nemocnicích. V Havlíčkově Brodě poslala skupina zdravotních sester dopis předsedům vlády, Senátu, Poslanecké sněmovny i ministru zdravotnictví.

0/0
9.2.2011 0:14

clay

Re: máte to v hlavince trochu nesrovnané

Zachování dostupnosti péče je prioritou, hlásí sestry. "Nemůžeme říci, že bychom nebyli rádi za navýšení platů všem zdravotníkům, ale momentálně jde zejména o lékaře. Prioritní je v tuto chvíli zachovat dostupnost péče, stažení výpovědí lékařů a jejich návrat zpět. Musí být tudíž vyhověno hlavně jejich požadavkům," píší signatáři dopisu.

0/0
9.2.2011 0:15

mikilukas

Terko,Terko!

nemusíš furt kopírovat zprávy z Hradu8-o!!

0/0
6.2.2011 21:45

echo.3

Neustoupíme,

ani Vám, Kakosová!

       :o))

0/0
6.2.2011 20:26

Aretta

Re: Neustoupíme,

Nemusíte, vždyť odcházíte;-)

0/0
6.2.2011 20:32

sir Humprey IX.

Jako bych to napsal já - díky :-)

0/0
6.2.2011 19:58

echo.3

Re: Jako bych to napsal já - díky :-)

       :o))

Ale napsala to Kakosová.

Demagogické výkřiky.

0/0
6.2.2011 20:28

Aretta

Re: Jako bych to napsal já - díky :-)

R^;-)

0/0
6.2.2011 20:31

kaktusak

Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

tak mu nezbývá, než silným vyděračům ustoupit.

0/0
6.2.2011 18:57

Paeris Kiran

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

Proč by musel? Pokud nechce zaplatit to co doktoři chtějí tak se holt bez nich musí nějak obějít. Jak to udělá to je výhradně věc státu. Doktoři nejsou naprosto povinni nechat se zaměstnávat ze menší mzdu než uznají za vhodné.

Stejně tak je stát nemusí zaměsnávat za vyšší mzdu než sám uzná za vhodné.

Je tovelice jednoduché.

Tiomu se říká SVOBODA ZAMĚSTNÁNÍ.

0/0
6.2.2011 19:26

marek.voksay,blogidnes

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

R^

0/0
6.2.2011 19:46

Paeris Kiran

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

Já tak nějak  doufám že už si lidi jako KAktusák uvědomí že nikdo nemusí vůbec nic.

Nikdo není povinnen nikomu pomáhat, nikdo není povinnen komukoli sloužit, nikdo není povinen kohokoli zaměstnávat, nikdo není povinen být zaměstnáván, nikdo není povinnen kohokoli živit. Nikdo není povinen někoho léčit.

Je to vždy pouze o rozhodnutí že někdo výměnou za jinou službu nabídne službu svoji. Je to oboustranná dohoda kterou není ani jedna strana povinna uzavřít.

0/0
6.2.2011 20:14

kaktusak

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

A to říká kdo, že "nikdo není povinen"? Buď s těmito pravidly musí souhlasit všechny strany, anebo tato pravidla musí někdo nadiktovat. Tím někým je třeba dostatečně silný soukromník, dostatečně silná organizace, dostatečně silný stát...

V tomto případě se zdá, že odbory jsou silné a stát slabý, takže odbory si prosadí své podmínky. 

0/0
6.2.2011 23:41

jeste asocialnejsi grupa

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

pokud nekdo nadiktuje podminky, ktere se druhe strane nelibi, tak proste druha strana na podminky nepristoupi a obe strany se rozejdou bez dalsich zavazku ... to, ze si nejaky "lid" nebo kdokoliv jiny preje, abych napriklad ja pracoval pro nejake to "blaho spolecnosti" jeste neznamena, ze ja jsem povinnen na takove prani pristoupit, a uz vubec ne za pro me nevyhodnych podminek.

0/0
7.2.2011 21:56

felson

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

Pravice nechce slabý stát, ale malý. Stát, který zasahuje minimálně do života občanů, ale tam, kde je nezastupitelný (především bezpečnost občanů) dostatečně silný.

0/0
6.2.2011 20:14

kaktusak

Re: Když je příliš slabý stát, jak to chce pravice,

To je iluze, aby stát byl malý a zároveň silný. Takhle to může fungovat jen v případě, že stát podporují mocní soukromníci, ale potom ten stát slouží jim, ne všem občanům.

0/0
6.2.2011 23:44

strycek-Joe LLC

Jste mladá, hezká, skoro jako p.Švorcová

v době největší slávy.

0/0
6.2.2011 18:02

modrobýček

Re: Jste mladá, hezká, skoro jako p.Švorcová

Nezapomněl jsi na Naděždu Krupskou, bolševiku? To je trapárna

0/0
6.2.2011 18:46

strycek-Joe LLC

Re: Jste mladá, hezká, skoro jako p.Švorcová

co se štětíte ? To už nemohu ani pochválit mladou, prorežimní soudružku ?

0/0
6.2.2011 19:03

Paeris Kiran

Re: Jste mladá, hezká, skoro jako p.Švorcová

Kefalín: "A tam byl nějakej cirkusák... a ten se vydžel tři hodiny hádat že Naděžda Krupská byla krotitelka lvů v cirkuse Humbertu. Ořecha málem klepla pepka... a Terazky to úplně pos.al když řekl "Že on sudružku Krupsku osobně neznal, že je to tím že on od malička nemá rád cirkusy a varieté."

0/0
6.2.2011 20:02

Kvetuska55

Proč nechce ministr (TOP 09) ustoupit?

Protože se bojí, že ustoupí-li,  lidé si uvědomí svou sílu. Obávám se, že tato hra není o penězích pro doktory, ale o to, že si i pravicoví voliči řeknou, že není možné na jedné straně vykrádat státní kasu po miliardách a na druhé straně ji plnit zvyšováním DPH a osekáváním výhod především střední třídy (příspěvek na úroky z hypoték, daněním stavebního spoření, příspěvek při narození dítěte...). A tak by se mohlo stát, že se stále více lidí bude organizovat v odborech, jako je  tomu třeba i v Americe. Máme možnost jednou za čtyři roky "volit". Avšak stále si neuvědomujeme, že  vyjadřovat svůj názor nemusíme pouze tady na netu, kde to nikomu nevadí. Máme také možnost zakotvenou v Ústavě a to je právo na stávku. Lékaři toho využili, protože nemohou stávkovat v pracovní době, zvolili tento typ stávky a zdá se, že půjdou ostatním nespokojeným příkladem. Toho se pan Kalousek a jeho TOP opravdu bojí.

0/0
6.2.2011 17:55

magelan

Re: Proč nechce ministr (TOP 09) ustoupit?

Ano, tohohle se tam mafiánská svoloč v parlamentu bojí ze všeho nejvíce. Občanské uvědomění si sebe sama by mohlo zamést s tím jejich 20 let budovaným systémem koryt a korýtek..

0/0
6.2.2011 18:15

echo.3

Re: Proč nechce ministr (TOP 09) ustoupit?

       :o)

Napsáno velice výstižně. Gratuluji!

0/0
7.2.2011 22:36

PeTaX

Asi jsem šel zbytečně vysoko.

Uznávám, téma článku se týkalo jiných. Ale je ministr, nebo ti odbojní odbojáři, v jiné pozici?

0/0
6.2.2011 17:44

Paeris Kiran

Re: Asi jsem šel zbytečně vysoko.

To je otázka kdo je v jaké pozici že...

Pokud se kdokoli cítí že práce kterou odvádí neodpovídá hodnotou výplatě kterou dostává má plné právo podat výpověď a prostě nepracovat za těchto podmínek.

0/0
6.2.2011 18:17

PeTaX

Reagan, přes spoustu chyb,

byl státník. Obdobně Gorbačov. Havel to dělal velmi opatrně, přes veškerou popularitu ve světě. Klaus by chtěl být státník, ale nedělá to dobře,

0/0
6.2.2011 17:37

kaktusak

Re: Reagan, přes spoustu chyb,

Gorbačov možná byl státník, ale očividně pracoval pro jiný stát, než pro svůj. Havel taky.

0/0
6.2.2011 19:00

PeTaX

Já bych hlavně slovo

"politik" vyměnil za výraz "státník". Státník má vizi na 50 let dopředu. Politik kouká jen na svůj plat, vliv a své funkční období. Chybí nám státníci, politiků je plná prča.

0/0
6.2.2011 17:30

Yarda.

Docela by mne zajímalo

Jaké má bloggerka povolání, případně její majetkové poměry (samozřejmě nečekám že se to dozvím). Já spíš fandím doktorům - co ta vláda už dokázala prosadit proti obyčejným lidem a co ještě chystá, je na čase, aby jí někdo ukázal, že vocamcaď až pocamcaď. Co se týká stávky leteckých dispečerů, něco podobného se kdysi událo, snad ve Francii a taky byli nasazeni vojáci, ale ti byli zvyklí řídit vojenská letadla a zavinili srážku dvou dopravních letadel. Takže rukojmí si tehdy vzala vláda a nevyplatilo se jí to - tedy spíš těm pasažérům. Taky by mne zajímalo, kolik zdravotních sester a jakým způsobem se postavili proti akci lékařů.

0/0
6.2.2011 17:29

Yarda.

Pardon

...a jakým způsobem se postavilY proti akci lékařů.

0/0
6.2.2011 17:33

pesimistafurt

Za socíku měla vláda podporu 99,99% a

bylo jí to prd co platné. Dnes se mi líbil Heger, který se také pořád schovával za lid.

0/0
6.2.2011 17:23

pěnice

Pokud teď ministr ustoupí,

jak to vysvětlí lidem  z celé republiky,že zatímco jim se bude plat snižovat,jinde se přidává.Protože je ministr sám lékařem,vykašle se na zbytek reepubliky a vyděračům ustoupí?Pak propásne příležitost k reformám a dá signál ostatním odborům,že když budou dostatečně bezohlední,vyhrají. A občané jim nakonec budou fandit.Protože pochopí,že slušnost a ohledy se nevyplácí.

0/0
6.2.2011 17:21

petrph

Re: Pokud teď ministr ustoupí,

On bude muset vysvětlovat i když neustoupí.Lidem z většiny republiky,že se budou muset vzdát plánovaných operací,a i jen pro akutní léčbu budou dojíždět o desítky kilometrů dál, a i tam čekat řadu hodin v přeplněných čekárnách.

Doktorům co zůstanou v nemocnicím, že se jim nepřidá slibovaných 100 000Kč ročně,ale možná  málo něco málo za nepřetržitý provoz.Doktorům z menších nemocnic,že se musí přestěhovat do klíčových měst a tam sloužit ve směnném provozu. A sestřičkám  z těhle menších nemocnic,že je propouští, protože pro  ně není práce.

Což nebude o nic jednodušší,než hrábnout do státního a tu chybějícího půlmiliardu  doktorům přidat. A nebo aspoň podat demisi a nechat to na někoho jinýho.

A co reformy? Jářku ty jsem u téhle vlády ještě ani koutkem nezahlíd. Někdo ano??

0/0
6.2.2011 17:38

PeTaX

Re: Pokud teď ministr ustoupí,

Ministr by ustoupit neměl. Ustoupí-li jednou, bude ustupovat pořád, ad absurdum.

0/0
6.2.2011 17:48

Paeris Kiran

Re: Pokud teď ministr ustoupí,

Stejně tak nevidím důvod proč by měli ustupovat doktoři... pokud nepovažují své platy za dostatečné tak mají plné právo ukočit pracovní poměr.

Klidně všichni najednou.

0/0
6.2.2011 18:14

SID09

Re: Pokud teď ministr ustoupí,

Doktorům bylo nabídnuto řešení, které odbory nechtějí. 

 Nyní odbory požadují, aby je nemocnice vzali povinně zpět a netrvali na platnosti podané výpovědi. !!;-D

0/0
6.2.2011 18:41

Paeris Kiran

Re: Pokud teď ministr ustoupí,

To je věc výhradně mezi doktory a státem. Nějak ať se dohodnou. Já budu po státu požadovat ošetření nebo návrat pojistného.

Stát se zavazuje že zajiístí lidem léčbu výměnou za platbu zdravotního pojištění. Pokud tomu stát nedostojí pak existuje pouze jediná možnost: Požadovat po zdravotních pojišťovnách (ergo státu) kompenzaci za neplnění smluvních závazků.

0/0
6.2.2011 19:24

SID09

Re: Pokud teď ministr ustoupí,

V tomto případě se problém ale týká jen několika oddělení fakultních nemocnic, které jsou řízeny státem, nikoliv nemocnic jako celku. !!;-)

0/0
7.2.2011 21:47

Zmatený oranžový mudrlant

"Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

opravdu nepotřebujeme.

Heparinový Zelenka měl alespoň pocit viny, tito si to dali do hesla: "Náš exodus, váš exitus!" neboli "Prachy nebo život!"...

0/0
6.2.2011 17:21

SID09

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

Hlavním rádcem v této aKCI  je ale bohužel oranžová růže ( socané ), která ovládá odbory a LK. Drží se stále hesla  - čím hůř, tím líp a jaksi jim nedochází, že jejich konfrontační politika se nakonec obrací proti nim samým. !! 

0/0
6.2.2011 17:26

pesimistafurt

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

ta druhá věta je perla - takto přesně to říkali komouši o disidentech - čím hůře, tím lépe; je zajímavé, jak se u některých lidí vrací vzpomínky na minulost

0/0
6.2.2011 17:31

SID09

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

Kolik těch tkzv. disidentů jste osobně poznal ;-D;-D;-D?

0/0
6.2.2011 17:35

pesimistafurt

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

hochu, tady nejde o to kolik kdo zná lidí, ale o vaši rétoriku - a ta je komoušská

0/0
6.2.2011 17:41

SID09

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

Já mám ke komoušům asi stejně daleko jako Regan - jeho rétorika byla podobná té mojí. !!;-D

0/0
6.2.2011 17:45

Zmatený oranžový mudrlant

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

Ano. Heslo "Čím hůř, tím líp!" je skutečně komoušské. Proto je ve frakci KSČ (v ČSSD) tak oblíbené...

0/0
6.2.2011 17:46

pesimistafurt

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

ano, SID 09 je komouš, ač se bláhově přirovnává k Reganovi;

0/0
6.2.2011 17:49

SID09

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

Takže souhlasíte s LOK, nebo ne ?;-)

0/0
6.2.2011 17:52

pesimistafurt

Re: "Doktory" spolčené v LOKu ochotné zabíjet své pacienty

poté,co se dnes Heger projevil u Moravce jako absolutně nekompetentní - nezná počty doktorů v nemocnicích a mám ten dojem, že počty doktorů u nás vůbec, neví kolik mají pojišťovna rezervu, tak by měl okamžitě odstoupit a přenechat řešení jinému; chodí v tom jak slon v porcelánu

0/0
6.2.2011 17:56



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.