Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kimos

mate pravdu,tihle odbornici si spletly strany

mely radit Zelenym, nebo socanum...pravicovy je na tom jen ten nazev...:-)

0/0
8.3.2011 16:21

Valentina

Černá je vlastně bílá?

Opravdu nechápu, jak můžete doporučení, které by pro ženy znamenalo daleko větší svobodu volby (dokdy zůstat doma s dítětem a odkdy se vrátit do zaměstnání) označovat za komunistické. Nebo snad když Vy usoudíte, že pro Vaše dítě a pro Vás je nejlepší zůstat doma co nejdéle, tak to chcete rovnou vnutit co obecnou zásadu i všem ostatním matkám s malými dětmi? A není to z Vaší strany poněkud totalitní postup? ;-O

Ještě k otázce, co to bude stát daňové poplatníky - pokud se matka svobodně rozhodne vrátit se do práce a dát dítě do školky (a bude mít tu možnost, protože školky nejsou), tak začne ze své práce platit daně, sociální a zdravotní a přestane brát rodičovký příspěvek. Navíc její návrat do práce bude snazší než když zůstane doma řadu let a pak plynule přejde na ÚP - a tím i levnější pro ostatní daňové poplatníky. Asi byste si tu finanční gramotnost měla také trochu oživit .....

0/0
8.3.2011 10:15

Kakosova

Re: Černá je vlastně bílá?

Máte naprostou pravdu, že je zcela na svobodné vůli matky (a otce pochopitelně), kdy půjde do práce. Stejně tak, zda budou či nebudou mít děti vůbec. Proto nevidím jediný důvod, proč by jim ostatní měli platit ze svých daní nejdřív nejrůznější mateřské příspěvky a následně jesličky a školky. Systém předškolní výchovy (tedy dětí 3-6 let) je u nás navíc velmi dobře vybudován. Domnívat se, že hlavní problém našeho školství spočívá v tom, že děti mladší tří let jsou "uvrtány u matky" a nemohou se dostatečně kvalitně rozvíjet se svými vrstevníky, je podle mne prostě totálně pomatený! Chápu, že ze sociálních důvodů musí některé maminky bohužel dříve do práce, ale předpokládám, že rozhodnutí mít dítě bylo celou rodinou dostatečně odpovědně zváženo a není tedy důvod odpovědnost  přesouvat  na stát. Mohou se zapojit přece babičky. A pokud je práce maminky tak finančnělákavá, že nelze odolat, existují soukromé školky. Prostě děti do tří let se mají nejlépe s maminkou!

0/0
8.3.2011 16:07

motýl bombardér

pokud

nemáte chůvu, nechápu, v čem jsou školka a jesle komunistický přežitek.  8-o

0/0
6.3.2011 21:04

Brutvann

Souhlas s autorkou !

R^:-)

0/0
6.3.2011 18:21

Gmur

prazsje skolky nabizeji 11 tisic mist

Pražské školky nabízejí 11 tisíc míst, bojovat o ně bude 15 tisíc dětí

Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazske-skolky-nabizeji-11-tisic-mist-bojovat-o-ne-bude-15-tisic-deti-1cv-/praha-zpravy.asp?c=A110224_1538273_praha-zpravy_sfo

Takze 5 tisice deti se nedostanou do skolky.

0/0
6.3.2011 18:07

OskarPokorny

Zbytecny boj

Ale vzdyt to neni nic proti nicemu. Ja sem zastancem toho, ze by deti meli byt behem tohoto kritickeho obdoby s matkou (psychologove na maji studie) ALE pokud je to matky prani tak by samozdrejmne mela moznost jit do prace a pak musibyt k tomu nutna infrastruktura. Vzdyt je to nadobrovolne bazi. Nechapu proc sevymezujete proti necemu, co je nabydnuto jako dobrovolne.Navic, kdyz posledni rpavicove vlady delaji vsechno pro to aby matkam materskou maximalne "osladili" a vyhnali je z ni co nejdriv. K panu Batorymu se nema cenu vyjadrova - staci se podivat na stranky iniciativy DOST a je akzdemu jasne, ze takovy clovek nema na ministerstvu do delat.

0/0
6.3.2011 17:58

dakram1

Víte..pokračování

Takovou školku může dělat vědecký ústav...nějaká vysoká škola...ale soukromník to na vesnici nebude ani náhodou..jednak splnit podmínky hygieny..apod...je finančně velice náročně....a určitě se do toho nikdo nepožene....tak jako ve všem hurá akce byla zrušit jesle...zrušit školky a teď mudrují...!!!!!!a babičky? probůh počítejte..pracovat mají do 65...to si tedy vnoučat nemohou užít...

0/0
6.3.2011 17:55

dakram1

Víte...

Jsem pamětnice....mé děti chodily do jeslí a školky....Na jedné straně propadáte výčitkám (které nám byly třeba vnucovány, ale jinak to nešlo)...babičky daleko..Vše bylo proto, že jsme musely "přispívat"...na pořízení bytu..vybavení..Já jsem si těchto zařízení vážila...protože jsem tvrdila, že leckteré děti se tak nemají ani doma...Nezlepšilo se nic...školky a jesle nejsou...většina matek také musí pracovat...a ty kecy...ať jsou podnikové školky...no to se musím upřímně zasmát..../.

0/0
6.3.2011 17:52

Petr z Bologni

...

Naprosto s Vami souhlasim. Diteti je nejlepe s matkou. Potrebny kontakt s vrstevniky mu matka muze zajistit, nikdo ji nebrani, aby jej doprovodila na piskoviste, do parku, do zajmovych krouzku ... Jenze to by pak z deti vyrustali sebevedomi, samostatne myslici lide, a to neni zadne vladnouci garniture po chuti.

0/0
6.3.2011 17:47

zazzou

Zásadně nesouhlasím

Problém je v tom, že v tuhle chvíli není možnost volby. Školek je nedostatek a přijímají děti až od tří let, ale jen některé, na všechny se nedostane. Jesle prakticky neexistují (s vyjímkou soukromých). Mám možnost pracovat na zkrácený úvazek. Můj dvouletý syn vyhledává společnost ostatních dětí a školku nebo jesle by vyloženě potřeboval, ale není šance.

Díky politice tohoto státu v oblasti předškolního vzdělávání NEMÁM VOLBU. Nemohu se rozhodnout, že se vrátím do práce dříve. Mnoho žen, kterým končí tříletá rodičovská, se kvůli nedostatku míst ve školkách nemůže vrátit do práce ani po těch třech letech. Nemusím asi připomínat, že pokud se matka nevrátí do práce ve třech letech věku dítěte, zaměstnavatel ji nemusí přijmout zpět.

Je podstatný rozdíl mezi komunistickým "všechny děti do jeslí, všechny matky do práce" a doporučením NERVu zaměřit se na předškolní vzdělávání a umožnit rodičům rozhodnout se, co je pro jejich rodinu nejlepší.

0/0
6.3.2011 17:16

Gmur

Re: Zásadně nesouhlasím

Samozrejme!

R^

0/0
6.3.2011 18:09

Tramp_007

Zase zklamán.

Zase jsem se nedozvěděl, proč by ten Bátora vlastně měl být na tom ministerstvu školství. Je to nějaký význačný expert nebo jenom potřebuje nějaké teplé místo?

0/0
6.3.2011 16:46

pithart

Re: Zase zklamán.

Proč musel být zrovna komunista Fischer předsedou vlády, proč musel být vlastně estébák Tošovský předsedou vlády? Byli to nějací význační experti nebo jenom potřebovali nějaké teplé místo?Proč, proč, proč? Pro slepičí kvoč ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2011 17:27

Jiří Heincl

Re: Zase zklamán.

Pokud by pan Bátora byl náměstkem ministra školství, tak by pravděpodobně nevymýšlel jak dostat co nejvíc dětí do kolektivních zařízení, ale zastával by konzervativní názor, že malým dětem je nejlépe u mámy.

0/0
6.3.2011 17:38

Gmur

Re: Zase zklamán.

No to by klidne mohl blabolit. A posleze i potom tem muzum, co se rozvadeji a chteji mit dite ve stridave peci.

Skolky buzdou i bez Batory nedistatkovym zbozim.

0/0
6.3.2011 18:11

Jiří Heincl

Re: Zase zklamán.

Pana Bátoru jsem jednou slyšel naživo na jedné akci a podle mě je příliš inteligentní na praktický život. Rozhodně se však domnívám, že by nadělal na ministerstvu méně škod než zlodějští nebo v lepším případě parazitní ministerští účedníci.

0/0
6.3.2011 19:01

pithart

Re: Zase zklamán.

Nikdo nemůže být horší než Kuchtová, Liška nebo něco co se jmenuje Marksová-Tominová ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2011 19:07

marek,voksay.idnes

Výborně napsáno,rozhodně karma :-D

karmice R^

0/0
6.3.2011 16:31



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.