Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radim36

Tady je nažvaníno.

Předpokládám, že všichni, kteří tady žvaní o čínských vykořisťovaných dělnících a o tom, ja Čina svou dumpingovou výrobou ničí životní prostředí ráno vstanou, vklouznou do bot Made in Asia, natáhnou na sebe kalhoty a košili Made in Asia , ohřejí si vodu v konvici a udělají snídani v mikrovlnce Made in Asia , pojídají to z talíře a lžicí Made in Asia, zálibným okem spočinou na výhodně nakoupené podlahové krytině Made in Asia , sednou do auta, jehož polovina komponent je Made in Asia a jednou do práce, v práci sednou na židli Made in Asia k počítači Made in Asia , otevřou si tady tuto diskuzi a žačnou hloupě žvanit

0/0
12.5.2012 9:27

eso-v-rukavu-rymr

jeden odkaz, aby se i dutolebe blogerce rozsvitilo

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2068811/kolaps-cinske-ekonomiky-a-poptavky-po-komoditach.html neboli cely cinsky rust je velmi umely a dost socialisticky, hnany umele podhodnocenou menou a nadbytecnymi investicemi podporenymi umele nizkymi uroky. ze menovy kurz ani uroky nejsou prilis v rukach trhu, jako spise v rukach cinskeho vrchniho politbyra, to je asi zbytecne zminovat. myslim, ze by blogerka mela svuj clanek stahnout a omluvit se vsem ctenarum, ktere svou kosmickou tuposti namichla, a uz radeji NIKDY NIC NEPSAT.

+1/0
7.5.2012 21:44

-OB-

Do Číny jsem vás u minulého příspěvku posílal já, protože

jsem s ním hrubě nesouhlasil. Možná jsem jej špatně pochopil, možná jste jej napsala tak, že se dal vykládat více způsoby. Rozhodně nejsem zastáncem zavírání hranic, pouze jsem nesouhlasil s asociálními škrty současné vlády, která rozevírá pomyslné sociální nůžky a způsobuje nezdravé (i mnohdy zbytečné) tenze ve společnosti. "Paradoxně" vám ale v tomto novém příspěvku musím dát karmu, neboť máte pravdu. Ano, Čína je bez oné koule na noze, kterou trefně vyjmenováváte v podobě přebujelé byrokracie a hyperkorupce.

0/0
7.5.2012 17:03

martin013

Pokrok a pokrokáři

Myslím si, že pokrok nejde zastavit. A pokrokáře, jak jste vy a vám podobní, také ne. V Číně prakticky neexistuje zdravotní a sociální systém. V Číně se děti zneužívají k tvrdé práci. V Číně obrovská masa pracujících, většinou z venkova, naprosto odtržená od svých dětí a rodin, dře desítky hodin denně v továrnách, ve kterých většinou o pojmu "bezpečnost práce" slyšeli jen z vyprávění. Vážená konzervativní dámo, zkráceně konzervo. Někdo, kdo má potřebu o sobě přes profil do světa vytrubovat, jak je strašně konzervativní, stává se jen politováníhodným. Ale držme se té vaší konkurenceschopnosti. Seberte se a odejtěte od své rodiny a svých dětí. Ty, až vyrostou nebo již dorostly, odložte do nějaké príma továrny. Sama makejte desítky hodin denně do úmoru, stále stejnou pracovní činnost dokola. Tvrdím, že nepřežijete ani týden. Na lékaře zapomeňte. Až pak budete konečně konkurenceschopná, tak můžete dál svá moudra blít na blog. A tento svůj "pokrok" si strčte do té vaší konzervy.....

+2/0
7.5.2012 15:28

Karel Pipin

Mě by zajímalo, co si např. ta pi*ka představuje

pod slovem konzervativní?

- dětskou práci ?

- otrokářství ?

- tuhý režim ?

- omezená lidská práva ?

0/0
7.5.2012 15:14

eso-v-rukavu-rymr

Re: Mě by zajímalo, co si např. ta pi*ka představuje

lidskymi pravy priznivkyni Ayn Rand nedojmes (staci si precist, co z te jeji objektivisticke filosofie napriklad vyvozuje dalsi obdivovatel Ayn Rand "rakousky" ekonom Rothbard - napriklad pry je v poradku nechat nemluvne umrit hlady protoze nikdo nema pravo omezit tvou svobodu a nutit te se o dite postarat. krasa co?). na takove musis pres majetek a vlastnictvi, protoze prachy prachy prachy jsou pro takoveto deprivovane osoby alfou a omegou. takze staci poukazat na to, ze cina absolutne nerespektuje vlastnictvi a ona muze sklapnout a soupat nohama... a z ostudy si zalozit novy blog s novou fotkou.

0/0
7.5.2012 15:22

bosstanaka

Re: Mě by zajímalo, co si např. ta pi*ka představuje

Sice se pokoušíte o velmi emotivní kritiku, ale kromě jednoho dvou jmen nevíte o liberalismu vůbec nic. Jen tak na okraj - o ty prachy, které Rothbardovi předhazuje, jde vždycky především právě zastáncům socialismu - vždycky samozřejmě o prachy druhých lidí. Zloděj křičí chyťte zloděje...

0/0
18.5.2012 23:24

eso-v-rukavu-rymr

to jsem se zase zdrave nasr....

tohle je fakt sobecka zruda (dat si do zahlavi citat jedne z nejodpornejsich osob 20. stoleti - Ayn Rand, to muysi byt clovek totalni amoralni zumpou!)... a navic i nekonecne hloupa. pry konzervativni hodnoty... kecy! jak asi konkurovat cine, kde je bezna detska prace? zavest take detskou praci? jak konkurovat cine, ktera umele drzi svuj kurz pohodnoceny? take zavest centralni rizeni kurzu a umele devalvovat? neni to nahodou socialismus? je a jako noha! takze tato blond osoba vubec nevi co chce a co zvani. jak konkurovat cine, ktera absolutne kasle na autorska prava a patentove chranene vlastnictvi, cimz ziskava nefer konkurencni vyhodu? mame snad take kaslat na tato vlastnicka prava? (imho, patentove zakony VELMI potrebuji reformu, ale uplne zrusit jakekoliv dusevni vlastnictvi...? to snad nemysli vazne!). opeta tato blond amoralni zruda nevi, co mluvi. hlavne, ze se citi byt IN, nebot byt "konzervativni" tunelarska cubka je tak COOL.

+3/0
7.5.2012 14:51

eso-v-rukavu-rymr

Re: to jsem se zase zdrave nasr....

jak konkurovayt cine, kde je clovek vsechno, jen ne svobodny? a kde o nem rozhoduji stranicke aparatay, ulicni vybory a kde se ani bez povoleni uradu nesmi prestehovat z vesnice do vesnice...? zrusit take vsechny svobody a lidi degradovat na otroky? pry konzervativbni svobodymyslna blondyna. tak tupa blondyna, ze se to nechce verit...

0/0
7.5.2012 14:52

eso-v-rukavu-rymr

Re: to jsem se zase zdrave nasr....

jak konkurovat cine, ktera bez nejmensich skrupuli devastuje zivotni prostredi? kde se ve mestech neda dychat, kde jsou kysele deste a reky plne toxickych sracek? jak konkurovat cine, ktera nema respekt k vlastnictvi, kde vystehuji (a de facto vyvlastni majetek = dum, pole) statisice lidi, jen kvuli stavbe nejake hovadiny...

0/0
7.5.2012 14:58

eso-v-rukavu-rymr

Re: to jsem se zase zdrave nasr....

a navic tahle odporna babice s umelou vyzazi tvrdi, ze vyznava tradicni evropske hodnoty. co tim asi tak husa mela na mysli? stredovekou cechovni ekonomiku a hodnoty plus nevolnistvi a robotu na vesnici? (ten obdiv k cine by tomu nevolnistvi trochu napovidal) francouzske jakobinske revolucni krveproliti (imho - nekdy je pro ocistu od takovychto zmetku potreba)? napoleonsky byrokraticky avsak osvicensky superstat? silny bismarkovsky stat? socialni stat 20. stoleti? (hitlera vynecham, to by bylo lacine...)

+2/0
7.5.2012 15:08

eso-v-rukavu-rymr

Re: to jsem se zase zdrave nasr....

nevolnictvi - preklep a dvakrat za sebou. negramot narozdil od pani blogerky nejsem.

0/0
7.5.2012 15:12

Szkandera

Výborně, skvělý článek...

Problém našeho nerůstu je samozřejmě, jen a pouze v nesmyslné byrokratické zátěži. Vždyť (dle dne daňové svobody) je výše celkové daně na hranici 60%... To je náš problém. [>-]

0/0
7.5.2012 14:03

Pavel Černík

otázka není jestli ano nebo ne. Otázka je JAK?

"jak - to je to oč tu běží". Samozřejmě je konkurence vítaná, ale jak chcete konkurovat zemi, kde jsou náklady zlomkové oproti nákladům tady u nás? To samozřejmě nejde. Můžete říct "máme lepší kvalitu" , ale ona i ta čína dokáže produkovat kvalitní věci. sice už nebudou tak moc levné jako ty nejlevnější, ale pořád budou levnější než věci obdobné kvality vyrobené v česku nebo německu.

Bez srovnatelných podmínek nelze konkurovat. To je asi tak vše co k tomu říct...

+2/0
7.5.2012 13:45

pilsener

Re: otázka není jestli ano nebo ne. Otázka je JAK?

R^

0/0
7.5.2012 14:06

pilsener

TK

Slečna nebo paní T. Kakosová, bývalá tisk. mluvčí jednoho mobilního operátora - nyní blogerka? :-)

0/0
7.5.2012 13:36

Karel Pipin

Čína provádí řízenou hospodářskou politiku - o tom by se Vám

mohlo nechát zdát,

soudružko (považuji tuto soudruku za lidský typ, který zamořuje každou dobu. S nasliněným prstem opatrně čeká na to odkud fouká vítr, a pak jedná a prohlašuje svoje účelová a našprtané "moudra". Jedno jestli rudá nebo modrá. Prostě dělá bordel všude, kde ji z toho něco kápne.)

Čína a jižní Korea například NEJEN velkými cly chránily a chrání svoje firmy. Svedete si představit, že nejen díky této politice má relat. malá Korea na svém území sídla velkých nadnárodních firem?

O tom se Vám českým pravičákům, kteří jste zničili (teď mluvím o politicích a ideozích pravice) hospodářskou základnu této země, tím, že jste se o ni nejen odmítli starat, ale trestuhodně jste ji nechali na pospas zahraniční konkurenci a navíc rozkradli a prodali za babku.

Vaše mantry a představy o světě jako jedne džungli, kde silný požírá slabšího patří právě do té džungle, odkud Vy přicházíte.

+2/0
7.5.2012 13:14

Quazi

tři rady

1. nevytrhávejte si obočí do tak tenké linie, nevypadá to dobře

2. to vehementní odbarvení nevypadá dobře, doporučuji méně peroxidu

3. zopakujte si pravopis, máte co dohánět.

Po první gramatické chybě jsem tu vaši proklamaci přestala brát vážně. Jelikož je ta chyba skoro na začátku, musela jsem hledat záchytný bod ve vaší fotografii a tím jsem s vámi skončila. Když už chcete působit seriozním dojmem, a inteligentní ženy opravdu dokáží přinutit obecenstvo reagovat na jejich myšlenky a ne vizáž, naučte se prosím česky. Není to těžké.

0/0
7.5.2012 11:35

jjencek

Re: tři rady

Ano, hrubka se vloudila. Nemělo by, ale stalo se. Pokud jde o vzhled, ukažte nám milá dámo svoji fotku. Nebo raději ne, umím si ji představit. A příště se raději vyjadřujte k věci, i když je to pro vás těžké.

0/0
7.5.2012 11:46

Quazi

Jo, tak k věci:

Velká část vašich vět postrádá smysl, částečně díky chybějící interpunkci, dílem proto, že věty nejsou logické.

Jak se k nelogickému textu může někdo příčetně vyjádřit? Děláte to záměrně? Máte nějaký generátor vět, do něhož hodíte slova jako "konzervatismu", "liberalismus" etc etc a pak jen čekáte, kdo se na to chytí? To, že umíte ťukat do klávesnice, ještě neznamená, že máte co říct. Proč prostě nenapíšete, že s Pithartem nesouhlasíte, a to z těchto důvodů? Stačí jejich prostý výčet, udělalo by vám to i vaší Věci mnohem lepší službu. Lidi jako vy se pokouší o květnatost zřejmě z téhož důvodu, kvůli němuž si myslí, že jsou "konzervativci". Konzervatismus spočívá především v úctě k hodnotám, tedy hlavně ke vzdělání. Vy je  postrádáte, čehož je tento text důkazem - neumíte se vyjádřit věcně a logicky.

K Věci samotné nelze nic říct, ta Věc tam totiž není. A dělám vám službu, protože za to, aby se lidi u nás uměli vyjadřovat, se jinak dost krvavě, konzervativně chcete-li, platí.

+2/0
7.5.2012 12:06

jjencek

Re: Jo, tak k věci:

Quazi, Quazi, vy pořád někoho kritizujete, buď kvůli obočí nebo interpunkci a sama nejste ani schopna dát svoji odpověď pod správný text. Taková kovářovic kobyla:-)))

0/0
7.5.2012 12:11

Quazi

Re: Jo, tak k věci:

A co vaše anální sonda, je dobře vyleštěná?

Nenapadlo by mne, že míra devótnosti některého přispěvatele dostoupí do té úrovně, že bude psát za autorku ... Jste si jistý/á, že o vaši ochranu  autorka stojí? Pokud ano, je to vysloveně levicový postoj a to by pak vrhalo na její psaní velmi nelichotivé světlo.

0/0
7.5.2012 12:17

generál Failure

Re: Jo, tak k věci:

Trolla smí odstřelit kdokoliv.

0/0
7.5.2012 13:06

jjencek

Re: Jo, tak k věci:

Vy jste pořád mimo, už se vzpamatujte. A pokud jde o vaši otázku, přesvědčila jste mne, že kde dojde rozum, nastoupí sprostota.

0/0
7.5.2012 13:10

Quazi

Re: Jo, tak k věci:

Mýlíte se.  Domnívám se, že Pithartův text si přímo říká o polemiku, sžíravou kritiku. Jenže kdo to napíše? Ti, co se odváží, neumějí ani sepsat pár srozumitelných vět, text, jenž by se vyrovnal tomu Pithartovu. To je to, co mne rmoutí.

Možná je to bývalý komunista, ale aspoň umí formulovat a sepsat něco, jež má hlavu a patu a je gramaticky správně. To jsme to dopracovali, nelze než poděkovat našemu školství.

0/0
7.5.2012 14:15

jjencek

Re: Jo, tak k věci:

Nechte si někde vysvětlit, kam se vkládají odpovědi. Nejsem zvědavý na vaše moudra, která patří někomu jinému, o Pithartovi jsem vůbec nemluvil a na vaše invektivy o análním otvoru také nejsem naladěný. Když vás tak rozhodí jedna hrubka, že musíte hned poučovat o gramatice a radit co má udělat s obličejem, tak si už vytrhejte obočí, ať vidíte, co kam píšete. A hlavně ne mně, váš způsob diskuze mi přijde poněkud nablblý. Howgh.

0/0
7.5.2012 15:34

Quazi

Re: Jo, tak k věci:

Vzhledem k tomu, že jste odpovídal na mé podněty mířené na autorku, domnívala jsem se, že se mnou chcete mluvit?

Vy jste s tím začal; nějak nechápu, oč vám tedy jde?

Proč se tedy vměšujete do debaty, kterou nechcete vést? Já se vás na nic neptala a první vás neoslovila.

0/0
7.5.2012 15:40

jjencek

Re: Jo, tak k věci:

Jestli vaše reakce ve 12:06 byla skutečně odpovědí na můj příspěvek, tak je to s vámi ještě horší, než jsem tušil. O takovouto diskuzi zájem nemám.

0/0
7.5.2012 15:52

drunek_angel

No

Zdejsim soudruhum to nevysvetlite ;-) Ja tam byl, ja to vim. Jsou dneska vzdelanejsi nez Cesi, asi tak 100x dravejsi a uz daleko bohatsi. Maji chut se ucit a zlepsovat, a je jich moc. Evropa, pokud nezmeni socialisticke smysleni, je v haji. Stejne tak nikomu nevysvetlite, ze tam neni komunismus, ikdyz vladne partaj. Je tam totalitni kapitalismus nejhrubsiho zrna. Ale hlavne, ze tu kazdej do 30 studuje humanitni obor, pak dela 30 let urednika a pak je 20 let v duchodu, ze.

+1/0
7.5.2012 11:32

Roman37c

Milá dámo. Proberte se ze sna.

Pokud někdo prodává za dumpingovou cenu, nebo za cenu že jeho výroba nadměrně zatěžuje životní prostředí, nebo se na ní podílí děti, vězni a pod., pak je správné na takové zboží uvalit clo. Každá země musí ochránit své podnikatele před nekalou konkurencí. To doopravdy nemá s komunisty nic společného.

+2/0
7.5.2012 6:38

Hellmoon

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

lol a teď vyndat ruku z nočníku a hurá do reality:-/

0/0
7.5.2012 6:59

jeste asocialnejsi grupa

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

pokud nekdo prodava za dumpingovou cenu, podeuji mu, ze me setri naklady a s radosti u nej budu nakupovat tak dlouho, jak dlouho tu dumpingovou cenu bude mit ... a necht se rozhodne kazdy, zda mu nejake pseudohumanisticke ohledy stoji za vyssi cenu, nebo nestoji. vam mozna stoji, pak od takovych vyrobcu nenakupujte, jinym lidem treba nestoji, a pak jim v jejich pocinani nebrante.

0/0
7.5.2012 8:01

mak24

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

jenže když jste zaměstnanec krachujícího textilního průmyslu v ČR a stěžujete si na malé platy a pak kupujete místo vaší produkce levnější zboží z Ćíny, tak se nelze divit, že budete nezaměstnaný. Protože takový nezaměstnaný v ČR má nárok na nějaké dávky, tak je třeba na ně někde vzít a to vyřeší právě třeba to clo -aspoň dodatečně.

0/0
7.5.2012 8:10

jeste asocialnejsi grupa

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

nejsem zamestnanec krachujici textilky ... ovsem jsem zastance myslenky "kazdy sveho stesti strujcem". zivotni uroven ostatnich lidi pro me NENI duvodem k nakupu drazsiho zbozi, tim je v mem pripade VYHRADNE vyssi kvalita, zadny jiny duvod k takovemu pocinani neuznavam.

0/0
7.5.2012 8:16

Roman37c

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

Mám dotaz. Ve kterém oboru pracuješ?

0/0
7.5.2012 8:37

jeste asocialnejsi grupa

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

financnictvi ... risk investment.

0/0
7.5.2012 8:44

Roman37c

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

Takže když si Čínani otevřou v ČR investiční společnost, s tím že každý kro bude investovat výhrandně přes ně dostane jako dárek milion, tobě to vadit nebude:-)

0/0
7.5.2012 8:50

jeste asocialnejsi grupa

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

nebude ... budu pres ne investovat taky ;-)

0/0
7.5.2012 9:06

Roman37c

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

To těžko.

0/0
7.5.2012 10:21

jeste asocialnejsi grupa

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

pokud daji kazdemu investorovi milion, milerad pres ne budu investovat taky ... do urcite hranice se v takovem pripade vyplati investovat do ztratovych aktivit ;-)

0/0
7.5.2012 11:11

overcurious

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

Ochrana podnikatelu pred konkurenci neexistuje. Je to ochrana podnikatelu pred zakazniky, ktere by jinak kupovali neco jineho: lepsiho nebo levnejsiho.

0/0
7.5.2012 11:53

Roman37c

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

To je ale pitomost. Pokud po mě stát nebude chtít například dodržování ekologických, pracovních a jiných norem, pak to beru. Jestliže ale musím dodržovat zákony a vyhlášky které výrobky a služby prodražují oproti konkurenci, pak je ochrana na místě.

0/0
7.5.2012 12:32

generál Failure

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

Takovouhle ochranu jsem zažil. Dodávka pro státní sektor, objednatel požadoval, aby všechny komponenty byly made in EU. Ok, udělal jsem nabídku a ze zlomyslnosti přiložil ještě jednu alternativní, kde nebyla dodržena podmínka EU. Nabízené alternativní komponenty nebyly žádné šmejdy, konkrétně USA, Japonsko, Taiwan a pečlivě vybraná kontinentální Čína. Nabídková cena vyšla skoro 10x nižší a při tom kvalita stejná či vyšší. Asi se naštvali a neobjednali ani jedno :-)

0/0
7.5.2012 13:18

generál Failure

Re: Milá dámo. Proberte se ze sna.

Cla nechrání, cla likvidují. Uvalit clo je první reakce každého tupého úředníka, ale je stejně účinná, jako když se snaží zákazem výpovědi z práce čerstvých absolventů zvýšit zaměstnanost čerstvých absolventů (to není vtip, to je v některých zemích EU realita). Jediné co můžeme udělat je zvyšovat efektivitu. A ta se nezvyšuje tím, že jsou podnikatelé nuceni dělat (a platit) spousty různých neproduktivních činností a živit přímo i nepřímo zbytečné nevýrobní profese.

0/0
7.5.2012 13:10

Vím, že něco vím?

Karma

0/0
7.5.2012 1:16

kaktusak

Čínu vedou komunisté,

Českou republiku ovládá pravicová koalice. To je příčina rozdílného ekonomického vývoje. Přitom ČLR je v daleko obtížnější situaci.

+2/0
6.5.2012 23:22

Bob-an

Re: Čínu vedou komunisté,

To ze si rikaji komuniste, ovsem neznamena to, ze by delali politiku jako komuniste ve zbytku sveta.....

0/0
7.5.2012 0:47

wiki5

Re: Čínu vedou komunisté,

jake obtizne situaci, nejen ze nemusi dodrzovat zadne zakoniky prace, zadna omezeni o detske praci a navic dostavaji jeste dotace ze jsou zeme 3. sveta... cinsti soudruzi jsou stejne prodejni jako bylo sovetsti nebo cesti

0/0
7.5.2012 1:36

Bára33

Re: Čínu vedou komunisté,

To, že si někdo říká komunista nebo pravice, ještě neznamená, že tím skutečně je. Udajní komunisté v Číně nemají s původními komunistickými myšlenkami nic společného, vládně tam normální totalita, stejně tak naše vládní koalice není pravicová - vládně totiž pomocí někdy středových, někdy levicových zákonů a opatření

+2/0
7.5.2012 7:51

Rotutrumb

hloupá blondýna

nechápu jak může konzervativně smýšlející člověk obdivovat čínu, proč se obává multikulti, když obdivuje jejich hospodářský růst. Prostě blázen, které plodí tato doba

+3/0
6.5.2012 23:02



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.